2016. feb 19.

Almás-mazsolás zabkeksz á la UFMEL

írta: cs.zsofi
Almás-mazsolás zabkeksz á la UFMEL

Mindig jó, mindig finom, cukormentes

Zabpehely. Egészséges, lassan felszívódó, magas a rosttartalma, ásványi anyagokban gazdag és még sorolhatnánk. Sokan zabkásaként fogyasztják. Na, nálam itt dőlt meg a dolog, mivel ezzel az áztatott kásaszerű halmazállapottal nem tudok mit kezdeni, nem bírok ilyen állagú ételeket fogyasztani. Így keresem az alternatívákat, amivel helyettesíteni lehet a zabkását. Egyik ilyen a granola, bár ebben inkább a magvak dominálnak, és a második a zabkekszek, amikkel az elmúlt hetekben kísérleteztem. Készítettem egy fehérjeporosat, ami nem igazán jött be… Nem volt rossz, de a portól elég műanyag íze lett. A második körben egy már meglévő receptet variáltam át kicsit saját ízlés szerint, ezt fogom most veletek megosztani.

img_4365.JPG

A zabkeksz mellett szól az is, hogy szabadon cipelhető (nem úgy, mint a kása), ami szintén nem utolsó szempont. Hetente kétszer járok úszni reggel 6:30-ra, így mindig a vonaton térek magamhoz úgy 5:30 környékén, amikor belekortyolok a kávémba és eszem valamit edzés előtt. Ez sokáig egy Cerbona szelet volt, de sajnos az is tele van cukorral – nagyjából két és fél kockacukornak megfelelő adag-, így ezzel a hordozható zabkeksszel váltom ki pár hete.

Emellett a tökéletes müzli szeletet is meg fogom egyszer valósítani, kaptam is egy jól bevált receptet egy volt egyetemi évfolyamtársamtól, így nemsokára azt is ki fogom próbálni.

Almás-mazsolás zabkeksz

100 g zabpehely (nagy szemű)

100 g zabliszt

30 g kókusz zsír

1 tojás

3 közepes alma

1 vanília rúd belseje

1 teáskanál fahéj

1 csomag sütőpor

1 csipet só

80 g mazsola 

  1. Mérjük ki és keverjük össze a zablisztet a zabpehellyel. Tegyük bele a sütőport és a fahéjat, illetve a csipetnyi sót.
  2. Keverjük hozzá a kókusz zsírt (télen szükséges felmelegíteni, hogy folyós legyen) és a tojást. ’Magozzuk ki’ a vanília rudat és ízesítsük azzal is. A vanília elhagyható amúgy, de semmi sem lehet olyan finom, mint az igazi vaníliával ízesített sütik. Személyes véleményemet hallottátok.
  3. Reszeljük le a három almát. Én jól megmosom, majd héjastul reszelem le őket, így az almahéj színe kicsit feldobja a kekszet.
  4. A tésztához hozzáadom a reszelt almát, de előtte kinyomkodom belőle a nedvességet, hogy ne legyen túl puha a keksz. Három almából kb. 2-2,5 deci ’almalevelt’ lehet kinyomkodni, isteni finom, én azon nyomban meg szoktam inni, ha jófej vagyok, akkor Zolival elfelezem az adagot. :D
  5. Végül ízlés szerint adjuk hozzá a mazsolát és jól keverjük össze. A receptben megadott mennyiség elég sok, de mi így szeretjük, lehet kicsit kevesebbel, vagy akár mazsola nélkül is elkészíteni.
  6. Kis gombócokat gyúrok (kicsit ragadni fog a tészta, de még teljesen jól formázható), lelapítom és mehet a sütőpapírral kibélelt sütőlapra. 180 fokra előmelegített sütőben 35-40 percig sütöm, nekem 16 darab keksz szokott kijönni ebből az adagból.
Szólj hozzá