2018. ápr 20.

Keltike szőnyeg a Prédikálószéken

írta: cs.zsofi
Keltike szőnyeg a Prédikálószéken

Rövid képes beszámoló

Gondoltam gyorsan ajánlok egy szuper útvonalat az első igazi tavaszi/nyári hétvégére. Én múlt hét vasárnap jártam itt, de nagy valószínűséggel még most is ilyen pompában tündököl a piros háromszög a Prédikálószék mögött.

Keltike, keltike mindenhol! Fehér és lila, mint egy nagy tavaszi szőnyeg, amibe legszívesebben belehemperegnél.

fullsizerender_2.jpg

fullsizerender_3.jpg

Nem kell más ahhoz, hogy mi is átéljük a természet eme csodáját, mint elindulni a pilisszentlászlói Kisrigó Étteremtől a piros kereszten, majd rátérni a piros háromszögre és felcaplatni magyarország egyik leglátványosabb kilátójára, a Prédikálószékre. A panoráma innen páratlan, én már nem egyszer jártam itt, de minden alkalommal, minden évszakban lenyűgöz. Teljes rálátás a Dunakanyarra és a Börzyönyre... mi kell még? Ahhoz, hogy ebben részesüljünk, mindössze ezt az enyhén emelkedő 6,5 km-t kell megtennünk, majd persze, ha kicsodálkoztuk magunkat, akkor ugyanez az út vár ránk visszafelé, de akkor már leginkább enyhén lefelé. 

fullsizerender_4.jpg

A Dunakanyar aranyesővel <3

Én kiegészítettem a futást egy Vadállókövek oda-visszával így 18 km tettem meg a tavaszi, friss erdőben. Vadállókövek felöl is megközelíthető a keltike szőnyeg és a kilátás egy 2,5 km-es úton Dömöstől, de az egy sokkal technikásabb (magyarul sz*patós) és nehezebb terepen, gyakorlotabb túrázóknak ajánlom.

fullsizerender_5.jpg

Vadállókövek (részlet)

Sajnos a képeken nem jön át, mennyire gyönyörű volt a Prédikálószék déli oldala a Vadállókövek felé, de azért igyekeztem megörökíteni.

Strava linkem az útvonallal: https://www.strava.com/activities/1509935887

 

Szólj hozzá